شرکت مخابرات خراسان رضوی | خدمات اینترنتی تلفن همراه و ثابت
حالت نمایش :
نمايش جزييات خبر
 
     
 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی :


روابط عمومی ها گوش، چشم و زبان سازمان ها هستند

 
اخبار عمومی
روابط عمومي
 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی :

روابط عمومی ها گوش، چشم و زبان سازمان ها هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت : روابط عمومی ها باید چشم سازمان باشند برای بهتر دیدن، گوش سازمان باشند برای بهتر شنیدن و زبان سازمان باشند برای بهتر گفتن.

به گزارش روابط عمومي مخابرات منطقه  خراسان رضوی؛ دکتر سیدجواد حسینی روز دوشنبه در نخستین نشست کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی اظهار داشت: وظیفه اصلی روابط عمومی ها اطلاع رسانی، همگرایی و متقاعد سازی است که این امر با ایجاد سازمانی  اطلاع رسان و شیشه ای قابلیت انجام دارد.

معاون استاندار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش روابط عمومی ها، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: " روابط عمومی ها باید مردم را از روش های سالم و معتبر آگاهی دهند،شفاف سازی جریان جزو وظایف روابط عمومی هاست و ایجاد فرصت های مناسب و برابر برای همه یکی از وظایف روابط عمومی هاست"

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: سازمان های پیش رو، پیش برنده و تجدید حیات شونده امروزه شیشه ای هستند، مخاطبین این سازمان ها از همه فرآیند های آن مطلع هستند و روابط عمومی ها  مهمترین نقش برای اطلاع رسانی و شیشه ای کردن  سازمان ها بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه شفاف سازی از جمله وظایف روابط عمومی های است؛ خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها اطلاع رسانی، همگرایی و متقاعد سازی است و این فرایند در تولید سرمایه اجتماعی، رضایت و اعتماد مردمی و افزایش مشارکت مردمی نقش بی بدیلی دارد.

حسینی روابط عمومی را چشم، گوش و زبان  سازمان دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید چشم سازمان باشند برای بهتر دیدن، گوش سازمان باشند برای بهتر شنیدن و زبان سازمان باشند برای بهتر گفتن.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 45 میلیون کاربر اینترنتی در کشور و عضویت 82 درصد جوانان در شبکه های مجازی، افزود: امروزه نقش بنگاه های خبری و رسانه های دیداری و شنیداری ضعیف شده و تلفن همراه و اینترنت در حال جایگزین شدن است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی از لحاظ موقعیت امنیتی دارای شرایط ویژه ای است، بیان کرد:خراسان رضوی و مشهد مقدس به تنهایی در 17 مولفه ظرفیت فراگیر شدن یک مساله و تبدیل آن به بحران اجتماعی و قابلیت تنش های امنیتی به صورت فراگیر را دارد.

وی اظهار داشت: موسسات مالی و اعتباری و مطالبات مالی مردم، جمعیت ترکیبی قومی و مذهبی، وجود یک میلیون و 400 هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر مشهد، حضور 28 میلیون و 500 هزار نفر زائر در سال، وجود 830 کیلومتر مرز مشترک با دو کشوری که می توانند بسترساز مشکلات امنیتی برای استان باشند، برخی از این مولفه هاست.

حسینی افزود: از سوی دیگر مهاجرپذیری بسیار بالای خراسان رضوی که ترکیب جمعیت را نامتجانس کرده است، آمد و شدهای فراوانی که شخصیت های دارای رده حفاظتی و سیاسی به این استان دارند، برگزاری همایش های بین المللی و وجود اماکنی که دارای رده های حفاظتی بالایی است از دیگر مولفه های مذکور است.

معاون استاندار در ادامه گفت: خوشبختانه خراسان رضوی تاکنون در مسائل مختلف با وجود حساسیتی که دارد، برای کشور مساله ساز یا بحران ساز نبوده و این مرهون مواجهه درست و نگاه منطقی خبرگزاری ها با مسائل مختلف بوده است.

حسینی با بیان اینکه  امروزه ایجاد امنیت پایدار به تنهایی توسط دستگاه های امنیت ساز مقدور نیست، اظهار داشت:  باید مردم را در ایجاد امنیت مشارکت داد. تا امنیت مردم پایه نشود، امنیت پایدار ایجاد نمی شود و روابط عمومی ها رکن ایجاد امنیت مردم پایه هستند.

معاون استاندار توسعه نظام مند مشارکت مردم را هدف راهبردی جمهوری اسلامی و دولت دانست و بیان کرد: مردم باید به صورت واقعی و پایدار در امور کشور مشارکت داشته باشند که این امر از طریق ایجاد سازمان های مردم نهاد مقدور است.

وی افزود: روابط عمومی ها برای تحقق این مهم نیز تاثیرگذارند و باید در راستای این سیاست و تشویق مخاطبین سازمان خود در راستای ایجاد سازمان های مردم نهاد فعال باشند.

وی با اشاره به فعالیت 940 تشکل غیردولتی در خراسان رضوی افزود: طرح تعامل تشکلهای غیردولتی با دستگاه های دولتی در استان در دست اجرا است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی خراسان رضوی در ادامه گفت :روابط عمومی ها مهمترین تولید کننده ی سرمایه ی اجتماعی هستند ونقش موثری در تولید و تقویت سرمایه های اجتماعی دارند.

حسینی در پایان گفت: یکی از ضعف های مدیران عدم بیان واقعیت ها و فعالیت های صورت گرفته شده است و برخی رسانه ها نیز ضعفها را پررنگ تر نشان می دهند در صورتی که رسانه ها و روابط عمومی ها باید نورافکن باشند و واقعیت های خوب را برحسته کرده و در کنار آن معایب را نیز نشان دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: اطلاع رسانی از اقدامات دستگاههای اجرایی و دولت ، پیگیری درخواستها و انتظارات مردم و انتقال آنها به دستگاه های اجرایی، مهمترین وظیفه روابط عمومی هاست.

علی رسولیان با بیان اینکه پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی از سال 92 در استان در حال اجرا است، افزود: طبق سیاست گذاریهای صورت گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه باید برای 430 هزار نفر در استان شغل ایجاد شود تا نرخ بیکاری به هفت درصد کاهش یابد .

وی همچنین گفت: رسیدن به رشد اقتصادی 8.7 درصدی از دیگر سیاستهای پیش روست که رقم قابل توجهی است .

رسولیان ادامه داد: برای تحقق این 2 مهم نیازمند حداقل 630 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هستیم که طبق پیش بینی صورت گرفته حداکثر 12 درصد آن را دولت می تواند تامین کند و برای تامین این اعتبار فراهم کردن زمینه حضور و تعامل بخش خصوصی ضروری است .

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گفت: کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی با هدف بهبود عملکرد روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی و رسانه راه اندازی شده است.

امیر پورمهدی افزود: روابط عمومی ها با وجود برخورداری از پتانسیل های قوی و نیروی انسانی با تجربه، خود را در قالب یک شبکه گسترده تعریف نکرده اند که این بی توجهی روابط عمومی ها را آسیب پذیر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی ها عناصر مکمل یکدیگرند که از توان بسیار بالایی در راستای شکل دهی اندیشه ها و سوق دادن آن به سوی تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند.

وی تاکید کرد : روابط عمومی و رسانه می توانند به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسئولان بیانگر و ترویج دهنده آرمان های انقلاب اسلامی، انتظارات رهبر معظم انقلاب در سطح ملی و یا حتی بین المللی و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی بیان کرد : شورای اطلاع رسانی اقتصاد مقاومتی و شورای اطلاع رسانی کمیته شورای تامین استان نیز در ذیل کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی تشکیل خواهد شد.

کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی دارای هفت کمیته تخصصی است که ریاست آن به عهده معاون سیاسی استاندار است و امروز در پایان نخستین نشست این کمیته، احکام 20 نفر از اعضا اعطا شد.

گفتني است در اين نشت تخصصي محمد هاشم بختياري رئيس اداره روابط عمومي مخابرات منطقه خراسان رضوي به عنوان عضو كميته روابط عمومي و تبليغات شوراي اطلاع رساني استان منصوب شد